062 650 152 | Real House d.o.o. Licencirani posrednik za promet i zakup nepokretnosti reg. br. 177 | office@realhouse.rs

 

1.Određivanje pogrešne cene

 

Cena je svakako najznačajniji faktor prodaje svake nekretnine ili jedan od najznačajnih, stoga prilikom odreživanja početne cene treba biti veoma oprezan. Ukoliko želite prodati nekretninu morate biti realni pri određivanju cene, prevelika cena u startu odbiće mnoge kupce koji neće ni pogledati nekretninu, a time možda gubite potencijalnog i ozbiljnog kupca. Početna cena se obično postavlja da bude 10 posto veća od poslednje cene za koju želite prodati nekretninu. Predlažem da se uvek konsultujete sa ljudima čiji je to posao i da budete realni jer ne zaboravite da u najvećoj meri cena prodaje nekretninu.

 

2. Nesređenost papirologije

 

Uredna papirologija je još jedan značajan factor kod prodaje nekretnine, zato je veoma važno da pripremite i sredite kompletnu papirologiju, da nekretnina bude uknjižena na Vaše ime u katastru, da nema tereta i da postoji saglasnost oko prodaje aku postoji vise suvlasnika. Često srećem prodavce koji kažu sve papire imam kada nađem kupca sve ću srediti za 10 dana. Ispostavi se da kada se kupac pojavi to najčešće ne bude slučaj, zato budite savesni sredite papirologiju i krenite u prodaju, sa urednom papirologijom Vaša nekretnina ima veću vrednost.

 

3. Izuzeće emocija

 

Kada ste odlučili da prodate Vaču nekretninu isključite emocije, ne vodite se emocijama u određivanju cene jer uključivanje emocija u celokupan process prodaje može Vam samo biti štetan. Često slušam prodavce: “ceo svoj život sam uložio u kuću, moji roditelji su to gradili, tu smo provodili divne trenutke”, sve je to lepo ali to neće prodati kuću, emocije ne možete naplatiti, sama trgovina i tržište kaktkada znaju da budu veoma surovi, prihvatite uslove tržišta ili odustanite od prodaje.

 

4. Nedovoljno pripremljena nekretnina za prodaju

 

Kada prodajete nekretninu morate je pripremiti za prodaju, osnovno što trebate da uradite je da je pospremite, da nema suvišnih stvari, da otklonite osnovne nedostatke, popravite stavri koje možete, zafarbate i okrečite (kanta farbe košta 1500 dinara). Nekretnina mora na prvi pogled biti uredna, često je prvi utisak kupca i najvažniji, nemojte biti prodavac koji kaže neću ništa da uložim želim da prodam neka je kupac sređuje, malo ulaganja i truda može vam se višestruko isplatiti.

 

5. Pokušaj sakrivanja problema

 

Ukoliko vasa nekretnina ima bilo kakav skriveni problem ili manu nemojte to skrivati od kupca, pre ili kasnije to će izaći na videlo i kupac će se osećati prevareno, razgovarajte otvoreno o problemima kupac će imati vise poverenja u Vas kao prodavca, a vama će savest biti čista i mirno ćete spavati.

 

 

6. Ne poznavanje prodaje

 

Prodaja nekretnina je trgovina i process za koji nismo svi sposobni i obučeni, namamo svi sposobnosti i moći dobre prodaje, to je veština koja se stiče I uči. Na koji način prezentovati nekretninu, ko su potencijalni kupci i kako kako do njih doći, kroz šta sve treba da prođem u postupku prodaje, koje su mi obaveze, šta je legalno i zakonito, sve su to neka od pitanja o kojima niste razmišljali. Poznavanje prodaje može vam skratiti muke, uštedeti vreme i novac. Ukoliko nemate iskustva u prodaji nekretnine odaberite agenciju i dobrog posrednika koji će za vas odraditi taj posao.

 

7. Loša prezentacija i marketing

 

Živimo u digitalnoj eri u vreme velike ponude i konkurencije i zato je veoma važno kako prezentovati nekretninu na tržišti. Svi portali i oglađivači imaju hiljade nekretnina koje nude u ponudi. Kako osigurati vašoj nekretninu mesto da bude viđena, jer ako nemate dobar marketing i prezentaciju i ako kupci ne vide Vašu nekretninu, kako je mislite prodati. U današnje vreme veoma je važno imati dobre i kvalitetne fotografije, jer se oglasi bez slika i sa lošim slikama ne čitaju i preskaču, video snimak, interesantan opis i kanali gde prezentovati nekretninu veoma su bitna stvar. Nekretnini se morate posvetiti ako je mislite prodati.

 

8. Odabir pogrešnog agenta

 

Ukoliko odlučite da prodaju poverite profesionalcima čiji je to posao vodite računa o odabiru agencije i agenta. Ako mislite da je bolje nekretninu dati svim agencija jer je tako veća mogućnost prodaje, onda se varate. Sve se agencije manje vise oglašavaju na istim mestima i međusobno sarađuju, poenta je u posvećenosti nekretnini. Ako agent uzme nekretninu u ponudu i postavi je u svoju bazu a ne posveti joj pažnju u oglašavanju i nuđenju onda tu nema prodaje. Zato dobro procenite kome poveravate nekretninu, pogledajte reference, preporuke, razgovarajte sa agentima, pitajte šta nude, raspitajte se o uslovima i birajte agenta kome Vi placate proviziju, jer kvalitetna usluga ima svoju vrednost.

 

9. Ne slušanje agentovih saveta

 

Kada ste odabrali vašeg posredinka, potrebno je da imate poverenje u njega, da vam deluje stručno i profesionalno, jednostavno da mu verujete. Međusobno poverenje je jedini put u uspešnu saradnju, poslušajte savete koje vam posrednik daje po pitanju svih gore nabrojanih stavki koje trebate izbeći u cilju što efikasnije prodaje Vaše nekretnine. Ako ste se već odlučili za posrednika poverite mu prodaju to je njegov posao on zna kako se to radii li bi trebao znati, u suprotnom menjajte posrednika ali nikako ne radite protiv njegovih saveta.

Pet osnovnih razloga zašto se nekretnina dugo prodaje

U narednom period ćemo se trudititi da svaku od vih 10 stavki obradimo kao posebnu temu.

Vladimir Rafajlović, generalni menadžer Real House doo

[et_social_share]